Primul numar din anul 2007 al revistei Niram Art a aparut de curand pe piata, aducand din nou in prim plan artistii romani, de la cei “consacrati” (Stoenescu, Marcel Chirnoaga) la cei mai tineri (Dan Perjovschi si Vlad Nanca).
O analiza aprofundata a pietei de arta contemporana din Romania ne-o ofera interviul cu doamna Diana Dochia, General Manager al Anaid Art Gallery din Bucuresti, publicat atat in limba spaniola cat si in romana. In legatura cu rolul important pe care il are galeristul, unul dintre cei trei membri ai ecuatiei artist – galerist – colectionar, doamna Diana Dochia este de parere ca: „arta contemporană este prin ea însăşi o artă greu accesibilă, o artă care necesită implicit o iniţiere, este adesea o artă rece, ermetică, care se deschide numai celor ce vin spre ea. Trecerea aceasta, iniţierea, deschiderea trebuie să o facă galeristul care poate descifra limbajul şi îl poate comunica consumatorului de artă. In acest moment galeristul nu mai este doar un simplu negustor, el devine un mediator, care are cunoştinţa de întregul fenomen artistic, care îi înţelege resorturile şi mecanismele. Adesea galeristul însuşi este şi colecţionar. Arta contemporană este singura care a reuşit să facă din public un participant egal la actul de creaţie.” Prezentarea celor mai importante galerii de arta este continuata cu Galeria 111, cea mai veche galerie din Portugalia.
O vedere generala despre presa culturala din Romania si despre activitatea uneia dintre cele mai tinere reviste de cultura din Romania ca medie de varsta ne-o propune interviul realizat de Eva Defeses cu redactorul revistei electronice SISIF, Cristina Licuta.
Tema centrala a numarului 7, ”Viziuni diferite asupra aceleasi teme” , si care puncteaza cateva dintre cele mai cunoscute abordari tematice ca de exemplu „Ispitirea Sf. Anton” de Bosch, Dalí si Max Ernst si „Pietá” de Michelangelo, Delacroix si Van Gogh este continuata si prin publicarea a doua eseuri critice care propun o perspectiva diferita asupra aceluiasi subiect, aspectul feminin in lucrarile lui Romeo Niram, semnate Andra Motreanu si Bianca Marin.
Arta contemporana este prezenta in forta la acest numar: pictorita portugheza Maria João Franco, Franz Ackermann precum si romanii Vlad Nanca, Dan Perjovschi (care expune in luna martie in Portugalia), sculptorul roman stabilit in Portugalia Marius Moraru, pictorul Mircea Popitiu si tanara fotografa romanca Roxana Ghita.
Articolul „Rodin y Brancusi” ne propune o calatorie in Romania, pe urmele lui Constantin Brancusi, asa cum a intreprins-o scriitorul si unul dintre cei mai importanti istorici columbieni ai secolului XX, Germán Arciniegas.
Numarul curent, pe langa pictura, sculptura si fotografie aduce si o intalnire cu poezia: Luceafarul lui Mihai Eminescu ilustrat cu picturile artistului portughez Lima de Freitas, proiectul Terrorism – Errorism al lui Vlad Nanca, insotit de versurile lui Tristan Tzara, eseul „Flowers of Mould” de Bianca Marin care, plecand de la poezia lui Arghezi, Blaga si Baudelaire aprofundeaza pictura lui Maria João Franco precum si fotografiile Roxanei Ghita „explicate” prin versurile poetilor Tudor Arghezi, Tristan Tzara si Paul Celan. Numarul viitor promite o intalnire cu Mircea Eliade, sculptorul spaniol Andreu Alfarro, pictorul portughez Vino Morais precum si continuarea prezentarii galeriilor si artistilor contemporani din Romania.